Yeni bir işe başlayan gençlerin yaklaşık yarısı ilk ay içinde başka işlere başvuruyor. Uzmanlar, gençlerin çalışma hayatında aradıklarını neden bulamadıklarını yorumladı.
Aktif olarak iş aramamasına rağmen iyi bir teklifi değerlendireceğini söyleyenlerin oranı dünyada yüzde 41, Türkiye’de ise yüzde 38.
Gallup’un son araştırmasının verileri, çalışan bağlılığının dünyada yüzde 23, Türkiye’de yüzde 14 olduğunu, bu oranın ABD’de yüzde 32, Avrupa’da yüzde 13, kurumsallaşmış sayılan şirketlerde ise yüzde 72 olduğunu gösteriyor.
20 yaşındaki endüstriyel tasarım öğrencisi Zeynep, maaşlarla ilgili değerli bir hesaplama yaparak sorunu ortaya koyuyor:
Gençler neden sık sık iş değiştiriyor?
Gençlerin beklentilerini yüksek bulan ve hedeflerine daha kısa sürede ulaşmak istediklerini söyleyenler de var.
ODTÜ Öğretim Üyesi Doç. Gençlerin bağlılıklarının yüksek olmadığını belirten Hakan Ercan, “Gençlerde orta ve uzun vadeli bir optimizasyon göremiyoruz. Bir süre işte kalsalar iyi para kazanırlar ama hemen kurye oluyorlar çünkü. Ceplerinde para görüyorlar.”
Gallup’a göre çalışan bağlılığında temel faktörler ‘amaç’, ‘gelişim’, ‘sorumlu yöneticiler’, ‘iletişim’ ve ‘güçlü yönlere odaklanma’ olarak öne çıkıyor. İnsanlar çalışmak için yaşamak değil, yaşamak için çalışmak isterler.
Tecrübeli sanayici Adnan Dalgakıran, rekabetin “katma değer” değil, maliyet üzerinden hesaplandığını belirterek, tasarrufun ilk kısmının “iş gücü” olduğunu belirtiyor. Bu ortamda “nitelikli” çalışanların daha yüksek fiyat alacakları yerlere gittiklerini aktarıyor. Ayrıca şirketlerin, çalışanlara daha az hak vererek ve daha düşük fiyatlar vererek kendi verimsizliklerini telafi etmeye çalıştıklarını da ekliyor.
Sen ne diyorsun? Gençler çalışmayı sevmiyor mu? Patron istismar mı ediyor? İş hayatı hayal kırıklığı mı yaratıyor? Yorumları memnuniyetle karşılıyoruz.